Lekcja 4a - Polecenia cout, cin, endl
- Szczegóły
- Odsłony: 1497
Polecenie cout służy do wypisywania danych na ekranie monitora
BARDZO WAŻNE PRZY poleceniu cout strumień danych jest skierowany tak << oraz dane są ujęte w " "
np. cout<<"Lubię placki";
Polecenie cin - umożliwia wczytywanie danych wpisywanych z klawiatury do pamięci komputera
Przy poleceniu cin strumień danych jest skierowany >>
np. cin>>a;
Polecenie endl - umożliwiającym przejście do nowej linii.
Aby można było korzystać z tych poleceń należy załączyć plik nagłówkowy iostream
Zastosowanie poleceń cout, cin, endl - w obliczaniu figur płaskich
Zadanie 1.
Przygotuj program obliczający pole prostokąta.
#include <iostream>
using namespace std;
float a,b, pole; // deklaracja zmiennych pierwszy bok zmienna a, drugi bok zmienna b oraz pole float - oznacza liczby rzeczywiste
int main()
{
cout << "Program oblicza pole prostokąta" << endl; // przejście do nowej linii
cout << "Podaj bok a =" ; // nie ma polecenia endl ponieważ kursor zostaje w tej samej linii
cin>>a; //wprowadzenie zmiennej a do pamięci komputera
cout << "Podaj bok b =" ;
cin>>b; //wprowadzenie zmiennej b do pamięci komputera
pole=a*b; //wzór na obliczenie pola prostokąta
cout << "Obliczone pole prostokąta =" <<pole; //wyprowadzenie napisu i wartości obliczonego pola
return 0;
}