Konferencja i warsztaty KLIK - 15.06.2019
- Szczegóły
- Odsłony: 88707
PROGRAM KONFERENCJI
Konferencja warsztatowa dla dzieci i młodzieży
„KLIK” - nowoczesne technologie w edukacji
w ramach SŁUPSKIEGO FESTIWALU TALENTÓW
zorganizowana w Szkole Podstawowej nr 6 w Słupsku przy współpracy nauczycieli ze słupskich szkół podstawowych nr 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10 i 11
PATRONAT PREZYDENT MIASTA SŁUPSKA
Krystyny Danileckiej - Wojewódzkiej
Termin konferencji:
15 czerwca 2019 r., w godzinach 9:00 – 14:00 (sobota)
Miejsce konferencji:
Szkoła Podstawowa nr 6 w Słupsku, ul. Stefana Starzyńskiego 6
Uczestnicy:
10 uczniów z każdej Szkoły Podstawowej Miasta Słupska + 1 nauczyciel/opiekun
(SP 1, SP 2, SP 3, SP 4, SP 5, SP 6, SP 8, SP 9, SP 10, SP 11, SOSW). Adresatami warsztatów są uczniowie z klas IV-VII.
Nauczyciele prowadzący warsztaty nie sprawują opieki nad uczniami.
Konferencja jest bezpłatna. Każdy uczeń biorący udział w konferencji otrzyma drobny upominek!
Opis warsztatów – KLIK
1. TWORZENIE BLOGA
Podczas warsztatów uczestnicy otrzymają informacje o tym, co to jest blog, po co jest tworzony oraz jak w prosty sposób można samemu go zrobić.
2. TESTY INTERAKTYWNE
Podczas zajęć młodzież będzie rozwiązywała na dwóch różnych platformach testy interaktywne o tematyce informatycznej. Jedne przy wykorzystaniu tablicy interaktywnej, komputerów, a drugie przy użyciu smartfonów i projektora. W związku z tym uczestnicy muszą mieć smartfony z dostępem do Internetu.
3. ARDUINO UNO
Lampka uruchamiania w ciemności - Pora na zbudowanie czegoś co będzie miało zastosowanie praktyczne, wykorzystamy fotorezystor, czyli element, którego wskazania zmieniają się pod wpływem padającego światła, oraz diodę odpowiedzialną za świecenie. Dysponując takim układem jesteśmy w stanie stworzyć (zaprogramować) lampkę, która uruchomi się w ciemności.
4. MODELOWANIE 3D
Projektowanie. Modelowanie. Drukowanie. Świat 3D od pomysłu po wydruk – „zaczarowany ołówek” .
5. GRA TERENOWA
Przed uczestnikami warsztatów labirynt pełen wyzwań, zagadek oraz gier logicznych ukrytych między szkolnymi korytarzami. Po rozwiązaniu każdej łamigłówki uczestnicy otrzymają wskazówkę, która doprowadzi ich do kolejnego zadania. Wszystkie działania podjęte będą przy użyciu Ipadów z dostępem do Internetu. Ciekawe, co znajduje się na końcu labiryntu?
Pobierz zgody:
zgodan rodziców - szkoła | |
zgoda rodziców - udział | |
zgoda rodziców - udostępnienie |